Pokec

Přidat příspěvek
[1323] Vojta 21. září 2014 17:10

Zdravíčko mám takový dotaz, spíš jestli mi poradíte nebo řeknete co si o tom myslíte. Omlouvám se, že je to tak dlouhý.

Jezdím chytat na Křetínku do Letovic. Jezdíme s kamarády na více dní a máme tedy klasickej rybářskej bivak s odjímatelnou podlážkou (čili jsme na rybách bez podlážky). Někdy v červnu tuším si obce kolem Křetínky (Letovice, Lazinov, Křetín, atd.) udělali novou vyhlášku která se vztahuje na okolí Křetínky. (Zde je ta vyhláška – je to hned na začátku http://www.lazinov.cz/…hrany_ZP.pdf)

Stalo se nám, že jsme byli s kamarády na rybách a měli postavenej bivak a před sebou krásné 3 dny. V tom přišel nějakej chlap a začal na nás vyřvávat, že je to tady teď zakázaný atd. Samozřejmě jsme se ho ptali kde to je napsaný a oponovali jsme mu, že bivak máme podle stanov povolenej a hotovo. Tahle vyhláška se nachází na tabulích kolem Křetínky (prej je jich 8, já viděl zatím jen 1), čili když slezu někde k vodě jinde než je tabule, nemám šanci to zjistit. No bivak jsme teda schovali, ale nedalo nám a to znovu jsme si ho postavili. Večer jsme volali na policajty co nám teda můžou a po dlouhých telefonátech s městskou policii Letovice a i městským úřadem nám nebyl nikdo schopnej vysvětlit proč to mít nemůžeme (vím že v té vyhlášce je to napsané jasně). Protože nám říkali všichni, že nás přece nebudou pokutovat například za to, že bychom si natáhli plachtu nad sebe jako příštřešek. A oni nám nebyli schopni vysvětlit v čem je rozdíl mezi bivakem a nataženou plachtou (můžu si z ní udělat áčko třeba že jo nebo si můžu vzít deštní s bočnicema a už je to téměř skoro bivak). Poté se odkazovali na povodí Moravy. Volal jsem tedy na povodí – chlap z povodí mi řekl, že s tím nemají nic společného a jestli někdo přijede ať je pošlem do pr.. (doslova).

Nevím jestli se nepletu, ale myslel jsem, že tam kde je voda tak je to povodí a ty vesnice do toho nemají co mluvit moc ne? Ještě navíc v Křetínce je málo vody, takže člověk prakticky sedí na místě kde normálně bývá voda. Naše stanovy nám bivak povolují, pokud někdo dá nějakou novou vyhlášku, měla by snad vejít v platnost až další rok ne?

Chci se zeptat jestli o tom někdo něco nevíte nebo jak by jste to řešili? My si zatím vesele stavíme bivak dál a jsme rozhodnutí, že kdyby na nás přišli policajti tak jim prostě nic nepodepíšeme protože si myslím, že nic neporušujeme. A já jako rybář nemám přece povinnost obcházet celou přehradu jestli na nějaké turistické tabuli není napsaná nějaká nová vyhláška.

Omlouvám se, že je to tak dlouhý a díky za odpovědi

PS: Takovej blbej dotaz asi, nevíte jestli už nějak řeší to chytání non-stop? Nebo jaká je pravděpodobnost, že by se to na Moravě mohlo změnit?

[1322] stm 21. září 2014 17:08

PRO JIRKU

Můžeš,jen musíš samce a samičky držet od sebe..

[1321] Jirka 20. září 2014 13:07

Dobrý den, můžu uchovávat v saku více kaprů?

[1320] Hrazdil Jiří 3. září 2014 21:36

#1319 Martin: Dobrý den, omlouvám se, ale na podzimní měsíce se mi nahromadilo mnoho práce a proto letos nebude podzimní Svitavský pohár. Nemám na jeho pořádání žádný volný termín.

[1319] Martin 3. září 2014 7:50

Dobrý den p.Hrazdil, chtěl jsem se zeptat, zda bude letos podzimní Svitavský pohár a jestli ano, tak v jakém termínu.Chtěl bych se ho opět zůčastnit jako týlové zajištění a proto by se mě hodilo si daný termín „zabukovat“… děkuji

[1318] Jiří 23. srpna 2014 9:33

pro Standa…NE

[1317] Jiří 23. srpna 2014 9:32

pro Ivo Kubíček…neuvě­řitelné!!!!!

[1316] Standa 18. srpna 2014 21:22

Zajímal by mne názor kolegů,sportovních rybářů,pustili,ne­pustili by obřího sumce který byl chycen na Mušově? Viz: http://bit.ly/1n2osJY Je to opravdu škodná na tak velkém jezeru?

[1315] Ivo Kubíček 13. srpna 2014 21:52

Nechci to nějak „rozpitvávat“. Stanovy jsem četl a že zákon ani vyhláška lov mládeže nijak neupravuje, jsem psal ve svém předchozím příspěvku. Chtěl jsem jen vysvětlit svůj dotaz a poděkovat za objasnění. Pokud to vyznělo nějak jinak, tak se omlouvám.

[1314] Hrazdil Jiří 13. srpna 2014 21:41

#1313 Ivo Kubíček: Pane, prosím, přečtěte si aspoň Stanovy, než se pustíte do debat na témata, ve kterých opravdu nemáte jasno. Víte proč v zákoně a vyhlášce není o „výuce dětí do 8 let věku“ ani zmínka? Protože to povolení výuky je porušením zákona, kterého se svaz nepochopitelně dopustil, když dovolil něco, co zákon zakazuje. Zákon jasně stanoví, že každý, kdo loví ryby v rybářském revíru, musí být držitelem rybářského lístku a povolenky k rybolovu na daný revír. Tečka.

[1313] Ivo Kubíček 13. srpna 2014 21:31

Děkuji mnohokrát pane Hrazdile. Myslím, že je mi to nyní jasné. Dle BP to ale jednoznačné není. Lov mládeže do 15 let, rozhodně není lov dětí, které jsou členy MRS (od 8 do 15 let). Pokud by v BP bylo napsáno místo „mládež do 15 let včetně“, „mládež od 8 do 15 let včetně“, svůj dotaz bych zde vůbec nepokládal a bylo by mi to jasné již po přečtení BP (2013–2015) . Moc Vám, Romanovi a hospodáři děkuji za objasnění. Už je mi to jasné. Ještě jednou děkuji.

[1312] Hrazdil Jiří 13. srpna 2014 21:13

#1311 Ivo Kubíček: Pokusím se vám vysvětlit, v čem je to kouzlo, které vy nechápete. V Bližších podmínkách výkonu rybářského práva je uvedeno mimo jiné toto: "Dospělý lovící, držitel povolenky a rybářského lístku, může v rámci svého oprávnění provádět individuální praktickou výuku rybolovu mládeže do 8 let.“ Vysvětleme si, co znamená to "v rámci svého oprávnění. Dospělý rybář je oprávněn lovit na plavanou a položenou na dva pruty. Tedy rozsah jeho oprávnění je přesně dva pruty. Na jeden můžete chytat vy, na druhý dítě do věku 8 let. Dále je dospělý rybář oprávněn lovit přívlačí a muškařením nebo na umělou mušku jedním prutem. V takovém případě, pokud byste prováděl praktickou výuku v přívlači a nebo lovu na mušku, může dítě lovit na jeden prut, na který máte oprávnění, a vy lovit nesmíte. Doufám, že to je srozumitelné. Nesměšujte pravidla pro děti, které jsou členy MRS (od 8 do 15 let), na ty se vztahuje ustanovení BP týkající se lovu mládeže do 15 let, tedy 1 prut, zákaz lovu na rybku a nebo její část, s možností vyučovat dítě do věku 8 let, tedy nečlena svazu, v rámci vašeho oprávnění.

[1311] Ivo Kubíček 13. srpna 2014 20:12

Děkuji za odpovědi. Stále ale nechápu, proč by osoba mladší 8 let mohla lovit na jeden prut, který je jedním ze dvou mích. Toto není nikde napsáno. V „Bližších podmínkách“ předchozích roků byla formulace „o manipulaci s jednou mojí udicí osobou mladší 8 let“, nyní to tam již není. A zákon ani vyhláška lov mládeže nijak nespecifikuje.

[1310] hospodar 13. srpna 2014 17:32

Kolega Roman popsal povolený lov dětí do 8 let naprosto správně. Jen mi není jasné jaké výhrady měla RS k lovu dcery na 1 prut.

[1309] Roman 13. srpna 2014 16:07

#1308 Ivo Kubíček: Zdravím, vím že vám jistě odpoví kompetentnější osoby, ale myslím, že si to vykládáte špatně osoba mladší 8 let může lovit pouze na jeden z vašich dvou prutů tudíž nikdy to nesmí překročit počet dvou prutů. Tohle jistě vysvětlí lépe jiní, já píši jen, že s tím nemám nejlepší zkušenosti tohle jsem zkoušel na jednom revíru MO Letovice sám jsem chytal na jeden prut a druhý dal dceři 6let na malý spláveček asi 1 metr od břehu si chytala malé plotičky. Přišla kontrola a pan porybný mě zjeb.l jak malého kluka, že mi sebere povolenku a postará se že si aspon půl roku nezachytám. Já jsem klidný a bezkonfiktní člověk v klidu se mu snažil vše vysvětlit, že podle řádů si myslím že nedělám nic špatně kdybych např. vláčel tak bych tohle pochopil to by bylo špatně, ale klasicky jsem chytal na dva pruty jen jeden jsem předal osobě mladší 8 let nakonec to zakončil tím, že tentokrát to nechá tak a doporučil mě at to radši pro dnes zabalím aby si to ještě nerozmyslel, já tedy radši to zabalil stejně už jsem na rybařinu neměl náladu. Nebylo vůbec příjemné když na vás tam ječí kluk asi 25 let když mě je přes 40. Od té doby když si chce dcera zachytat jedu na nějakou placenou vodu kde s tím není sebemenší problém. Vím, že jsem si zřejmě měl poznamenat pana porybného a případně si na něj stěžovat, ale takový já nejsem doufám, že si onen po tomhle lépe nastudoval řád a ostatní už budou moci v klidu chytat.

[1308] Ivo Kubíček 13. srpna 2014 12:20

Dobrý den. Chtěl bych se zeptat na rybolov mládeže. V „Bližších podmínkách“ (2013–2015) se v odstavci XI. Rybolov mládeže píše: „Mládež do 15 let včetně může lovit na vodách mimopstruhových na 1 prut… Dospělý lovící, držitel povolenky rybářského lístku, může v rámci svého oprávnění provádět individuální praktickou výuku rybolovu mládeže do 8 let.“ Vysvětluji si to správně, že když budu lovit na položenou se 7 letým dítětem, můžeme mít nahozeny celkem 3 udice? A pokud budu lovit se 7 letým a 5 letým dítětem na položenou, můžeme mít nahozeny celkem 4 udice? Děkuji.

[1307] Hrazdil Jiří 30. července 2014 7:33

#1306 Zdeněk: Napadá vás nějaký způsob, jak zvednout radikálně hladinu vody v nádrži Křetínka? Bohužel neumíme poručit větru ani dešti a tak nezbývá, než vyčkat, jak si s tím poradí příroda. Nemyslím si, že by hrozil úhyn ryb z důvodu kyslíkového deficitu.

[1306] Zdeněk 30. července 2014 7:24

Křetinka 1!!!!!

Mám takoví pocit pokud se radikálně nezvedne hladina vody na Křetince ,tak jak přijdou pořádná vedra a kyslík se z vody vypaří bude to myt katastrofální následky na úhyn ryb. Tak už se na Jaře ryby neměly kde vytřít .

[1305] hospodar 26. července 2014 8:57

josef- hájení i zvýšení míry úhoře vyplývá z požadavků EU, která dovoz monté do ČR dotuje.

[1304] josef 25. července 2014 13:14

Dobrý den, proč je od 1. září do 30. listopadu na revírech MRS hájen úhoř říční? Nevím jestli se bude plazit do Labe a nebo plavat přes Dunaj,Černé moře a Středozemní moře do Sagasového moře aby se tam třeli? Děkuji za odpověď.

[1303] Standa 25. června 2014 8:11

Zdravím ,dnes ráno 25.6. jsem našel pod splavem na Svitavě (naproti ostrůvku) v Obřanech brýle,zelené obroučky,tmavé skla.když tak se mi ozvěte na 602865907.Standa.

[1302] Hrazdil Jiří 15. června 2014 20:33

#1300 david: Ptáte se na zarybnění revíru Svratka 5 na stránkách organizace, která na tomto revíru nehospodaří. Navíc, zarybnění se povětšinou zveřejňuje na stránkách příslušné MO až se uzavře, to znamená na konci roku.

[1301] Hrazdil Jiř 15. června 2014 20:31

#1299 Honza: Všechny náhony a ramena řeky jsou součástí revíru, pokud není v popisu revíru uvedeno jinak nebo tam není cedule, že je ve veřejném zájmu lov ryb zakázán

[1300] david 15. června 2014 10:10

Zdravím, dohledávám na internetu jak je to se zarybněním pro letošní rok. zajímá mě hlavně Svratka 5. Bohužel nemohu nikde nic najít. Nevíte někdo? Odkaz nebo data?

[1299] Honza 12. června 2014 22:21

Dobrý den jen bych se chtěl zeptat zda je povolen lov v náhonu staré textilky v obřanech zajímá mě hlavně zda se dá chytat v jejím spodním úseku. Zde řikládám GPS souřadnice 49°13'42.311"N, 16°38'58.262"E Předem velice děkuji

[1298] Standa 8. června 2014 19:53

hmmm,máte pravdu,20 let je opravdu velká doba.Já jsem rád že můžu k řece přijít,nejkrásnější jsou svítání,kdy se řeka probouzí.Vím kde jsou ledňáčci,kolik kačena vyvedla mladých,a když si občas něco přinesu domů,je to spíš manželce na usmířenou za to že můžu mít červy v lednici,že má strpení pro mé vstávání ve 3 hodiny ráno.Kapra zásadně kupuji.Z vašeho příspěvku je mi smutno,rybařinu beru spíš jako sport,odpočinek,re­laxaci a ne aby se stal ze mne řezník.Tak proto hodně úspěchů vaší práci.

[1297] Hrazdil Jiří 8. června 2014 19:36

#1296 Standa: Jsem RS již poměrně dlouho a nikdo za těch cca 20 let nikdy nehodnotil a nepřiděloval nějaké bodíky. Takže pokud RS poctivě kontroluje, činí tak zřejmě protože jí to tak přikazuje její smysl pro povinnost, nikoliv nějaké bodíky. Divil byste se, jaké prasárny jsou schopni vymyslet členové svazu, jen aby si mohli odnést víc masa.

[1296] Standa 5. června 2014 18:21

Takže má poslední reakce.Máte pravdu-a v tom se shodnem,že by RS měla mít pravomoc kontrolovat příruční zavazadla.ALE ZE ZÁKONA JI NEMÁ.Příruční zavazadla nejsou zařízení k uchovávání ryb.Takovou pravomoc má pouze PČR a MP.Takový je názor právníka.každá kontrola RS je individuální,vě­řím,že tak podrobným kontrolám a osobním prohlídkám bude docházet jen v důvodném podezření přestupku,ne jen za každou cenu získat nějaký ten bodík do hodnocení RS.

[1295] Hrazdil Jiří 5. června 2014 15:25

#1294 Standa: Takže do prázdného batůžku vložíme „rybu“ zabalenou do igelitové tašky, na ni dáme tričko, nebo jen hadr na utření rukou a RS může nahlížet jak chce, že? Pokud má RS mít význam, potom musí mít pravomoc skutečně kontrolovat.

[1294] Standa 5. června 2014 13:18

budu vás citovat:Zákon 99/2004Sb. v platnéím znění, konkrétně §16, odst. 1 a 2 opravňují RS k provádění kontroly osob vykonávajících rybářské právo, jejich rybářského nářadí, jejich loděk, zařízení k uchovávání úlovků a úlovky samotné…takže příruční zavazadlo,batů­žek,batoh,taš­ka,igelitka je zařízení k uchovávání úlovků a tedy RS má právo k jejich kontrole..Pochopil bych,kdybych byl požádán k nahlédnutí…ale vyzvání k vyprázdnění batůžku..V žádném případě nezvažuji práci RS.Ba naopak.