Pokec

[1726] hospodář 16. září 2017 9:58

Martin – všechno je možné, ale o cenách povolenek pro rok 2018 ještě rozhodnuto nebylo. Jedinou jistotou zůstává, že ti co se narodili jednou umřou:-))

[1725] Martin 16. září 2017 6:02

Dobrý den mám otázku ,dočetl jsem se že se budou zdražovat povolenky z 950 na 2000 kč co je na tom pravdy děkuji,za odpoved.

[1724] Hrazdil Jiří 14. září 2017 5:42

#1723 Patricie: Dobrý den, obávám se, že tohle jen tak nějaký spolek nevyřeší. Těch důvodů je celá řada. Jen namátkou. Kdo ponese zodpovědnost za vašeho malého rybáře během lovu? Cizí člověk? Jaká je představa rybolovu vašeho malého rybáře, a jaká je představa dospělého rybáře, který si chce o víkendu odpočinout? Kolik dospělých rybářů je ochotno obětovat svůj čas na rybaření tomu, aby učili někoho pro ně cizího chytat ryby a tím vlastně zrušili vlastní rybaření? Letité zkušenosti mi říkají, že tohle nemá mnoho řešení. Napište mi na e-mail brno3@momrs.cz a zkusíme to nějak vymyslet.

[1723] Patricie 13. září 2017 19:54

Dobrý den, mám syna 12 let, vlastní rybářský lístek a je vášnivý rybář. Bohužel, ale nikdo jiný v naší rodině není rybář a tak nemá s kým jezdit na ryby. Mohli by jste mi prosím poradit kam se obrátit? Jsou nějaké spolky, kde můžou děti jezdit s někým z dospělých na ryby? Případně nějaký společný kroužek, kde jezdí společně lovit? Bydlíme hned za Brnem,ale není problém syna někam vozit. Děkuji

[1722] hospodář 25. srpna 2017 11:57

Bohužel, zdejší formát tabulky kapánek zmršil, omlouvám se.

[1721] hospodář 25. srpna 2017 11:55

Výsledky Lovu kapra o ceny na Svitavě 1 dne 9.5 2015. jméno příjmení člen MO kusů cm Štefan Mlčůch Brno 3 10 470 Roman Krátký Brno 1 9 425 Petr Crhán Brno 3 3 134

Celkem se Lovu kapra zúčastnilo 57 rybářů ze 7 MO MRS. Jeden účastník byl členem ČRS z MO Mladá Boleslav. Nejdelší ulovený kapr měl 60cm a cenu sponzora získal Ladislav Gottkovski z MO Brno 3. Během 4hod lovu 57 lovících ulovilo 44 kaprů. Lovících Kusů Kusů/celkem 1 10 10 1 9 9 1 3 3 3 2 6 16 1 16

[1720] olaf 25. srpna 2017 10:30

Rád bych požádal například pana hospodáře,zda by mě mohl sdělit,kdy(datum) se konaly rybářské závody v lovu kapra v roce 2015. děkuji moc Olaf

[1719] Kódl 10. srpna 2017 9:35

Zdravím všechny, je to zajímavé počtení, zvláště pak o chyťpusťáků a přisvojovačů. Je přece normální, že si oprávněný k lovu když chce ponechá ulovenou rybu, která splňuje všechno podle BP , patřičných zákonů a vyhlášek. Pokud Vám to některým ničí srdeční chlopeň, tak s tím opravdu nic neuděláte, jedině, že by jste k vodě nechodili „co oči nevidí to srdce nebolí“. A to, když nasypou na Svitavu pstruhy, a lovící chodí třeba každý den je taky normální pokud dodržují BP. Snad to není tak, že „zloděj křičí chyťte zloděje“. Přeji všem dobrou pohodu u vody a také pěkné a zajímavé úlovky.

[1718] liposh 4. srpna 2017 8:32

Díky za odpověď.

Liposh

[1717] Hrazdil Jiří 4. srpna 2017 5:29

Není háček jako háček a není ryba jako ryba. Používám háčky bez protihrotu již roky a správně zaseknuté nikam necestují. To když se bavíme o lovu reofilních ryb. O tom, že se lépe ryba z háčku bez protihrotu uvolní, není třeba pochybovat. Jiná situace je ovšem při lovu kapra. Tam je ovšem zcela jedno, zda je háček s protihrotem, nebo bez protihrotu. Jakmile je zaseknutý v měkké části tlamky, většinou do patra, při silovém zdolávání dochází k posunu háčku a vzniku většího poranění. Chytám kapry i na háčky velikosti 16, což je pro většinu lovících háček příliš malý na to, aby jej vůbec navázali. Když takový háček drží v pevné části tlamky, nepoškodí rybu víc, než velký háček, pokud je ryba zaseklá do měkkého patra, a zdolává se silově (na vlascích 0,25 a víc, či na pletenkách), dojde k poranění téměř vždy. Proto používám na kapry vlasec 0,16 v kombinaci s přiměřeným amortizérem, který prostě silové zdolávání nedovolí. Stanovy spolku neřeší a řešit nebudou věci typu háčky bez protihrotu.

[1716] Radek 3. srpna 2017 19:00

Je to věc názoru, ale tyhle poznatky nejsou jen z mojí hlavy. Diskuze na fórech jako jsou MRK nebo CHYTEJ jsou plný zkušeností s háčky bez protihrotu VS háčky s protihrotem. Guru je celkem top značka, o tom žádná. Já jsem věrnej COLMICu a Korda.

[1715] liposh 3. srpna 2017 18:40

To jsem ještě za celou dobu co takle chytám nezažil,že by háček cestoval.Používám háčky GURU a háček sedí jak má,nevím co za háčky použiváš.

[1714] Radek 3. srpna 2017 17:39

Háčky bez protihrotu dokážou víc ublížit rybě než s protihrotem, protože když sebou ryba škube, může háček bez protihrotu v tlamce cestovat, a nadělat větší paseku než s hrotem. Na druhou stranu se ryba takových háčků lépe zbavuje. Těžko říct, kolik pro a proti tenhle háček má.

[1713] liposh 3. srpna 2017 17:02

Dobrý den,rád bych se chtěl zeptat, jestli by nebylo možné upravit stanovy tak, jak je to na soukromých vodách,že by bylo nutné používat háčky bez protihrotu.

S pozdravem Liposh

[1712] olaf 27. července 2017 3:58

To co popisuje Radek se děje na všech revírech. Na Svitavě to je nejhorší když vysadí pstruhy. Jak je možné,že o násadě ví vždy stejní lidé.A když vidíte jak na červy s háky,tahají pstruhy,znechuceně odejdete.A když se půjdete podívat odpoledne,zase chytají ti samí.Oni totiž zapíší ryby ráno,přijdou za 2hodiny znovu a už nic nepíší.jen si opět přisvojí ryby.Toto zopakují opět odpoledne.Pokud pstruzi berou,je to otázka desítek minut a mají zase svoji dávku.Není v silách to nějak zkontrolovat pokud není v blízkosti rybářská stráž a sama to nevidí.Jenže oni všechny na Svitavě znají.Tak každého kdo provádí kontrolu zjistí dopředu. Olaf

[1711] Radek 26. července 2017 18:58

Hrazdil Jiří- Nad tím jsem premýšlel až se to vše odehrálo, a v podstatě když si onen všiml že se zajimám o jeho úlovky, zmizel jako by hořelo, to že je asi nezapsal nepotvrdím protože nejsem ten, kdo má potřebu koukat pod ruce ostatním, právě až se zvedal od vody všiml jsem si těch línků. Jenže když má auto za zádama a cajk tam hodil jedním vrzem, volal bych zbytečně. Ale jsem vůl, mohl jsem aspoň spz..

[1710] Radek 26. července 2017 18:48

hospodář- Je to v podstatě neřešitelné téma. I přes to děkuji za odpovědi. Dokonce jsem se donutil opět si přečíst témata podobného rázu na jiných fórech a i tam je to věc věčně omílaná. Pořád budou dva tábory jak je zde psáno ''chyťapusťaři a ponechávači '' :-) . Já zůstanu v tom prvním, ryba, která mi udělá radost může časem potěšit i jiné.

[1709] Hrazdil Jiří 26. července 2017 18:14

#1703 Radek: Když jste si myslel, že kolega ukládá ryby do igelitky bez zapsání, podmírové, proč jste neudělal tu nejjednodušší věc dnes, a nezavolal jste na moje telefonní číslo, nebo na číslo hospodáře? Pak se dá něco řešit, zjevně vedle vás ten neznámý seděl dost dlouho, přitom mně stačí s přehledem 10 minut na dojezd. Co vyřešíte stěžováním si na internetu?

[1708] hospodář 26. července 2017 15:35

Radek – dát limit 40ks je k ničemu, to už zde bylo, navíc by to omezilo pár lidí. 10ks které nevadí je naprosto neprůchodné, vím co píši.

[1707] Radek 26. července 2017 14:43

Pravda. Asi jsem tu rozjel něco neřešitelnýho. Jen prostě nejsem ten, kterej by musel za každou cenu tahat od vody všechno, co můžu jen pro to, že mám přece zaplacený papíry. A že si nekteří vezmou 10 ušlechtilých za rok mi nevadí.

[1706] h 26. července 2017 14:12

Radek – někdo má rád holky, jiný zase vdolky. Stejné je to i s rybolovem,pokud běží v nastavených pravidlech tak je vše OK. Tak zvané „masaře“ kompenzují „chyťapusťáci“. Zabavit se také lze luštěním křížovek, ne pícháním háčku do živých tvorů, to jen tak na okraj.-))

[1705] Radek 26. července 2017 13:57

Ze třech metrů se to ztěží odhaduje, ale jiná zeleno zlatá ryba u nás nejspíš neplave tak mám za to, že to byli línci. Přesný počet nevím ale 4 hlavy obtištěný na igelitce jsem viděl zřetelně.Nezapsané? Já mu noty nekontroloval… Tím příkladem mi šlo prostě jen o jedno, jsou rybáři, kteří chodí k vodě odpočinout si a zarybařit pro zábavu a ti druzí, kteří zmasí všechno co jim pravidla MRS dovolí.

[1704] hospodář 26. července 2017 13:21

Radek – jak víš, že rybář měl v igelitce nemírové, nezapsané líny?? Viděl jsi, měřil jsi a počítal jsi je?? Zkus na jednoduchou otázku odpovědět.

[1703] Radek 26. července 2017 12:29

Hrazdil Jiří

Ano, sumáře řeknou víc než doměnky, tyto články jsem již četl a docela to vyvracelo moji praxi, která mě stále přesvědčuje, že těch PŘISVOJOVAČŮ je daleko více, s každou mojí docházkou jsem byl svědkem ponechání nějaké ryby, asi na to mám prostě smůlu že se i u vody občas poohlédnu kolem sebe. Poslední návštěva Svitavy nebyla jinak, konkrétně v Obřanech nad jezem u konečné.. seděl tam rybář a sem tam mu zašustila igelitka když tam ukládal rybu. Nedalo mi to a začal jsem se trochu zajímat co chytl a kolik, když jsem zjišťoval že tam má línky, ani nevím kolik, kterejm nejspíš natahoval ocas aby měly míru tak se lusknutím prstu zbalil a zmizel… Tohle je třeba případ toho, co už sumáře nezjistí. Ale asi je to opravdu jen o lidech a jejich svědomí..

[1702] hospodář 26. července 2017 7:35

Doporučuji všem „regulátorům“ přečíst článeček,který se problematikou přisvojování úlovků zaobírá a vychází z údajů našeho Spolku. https://www.mrk.cz/clanek.php3?…

[1701] Martin 26. července 2017 7:16

Jeste k memu predchozimu prispevku. Par takovych lidi prave z okoli znam. ne teda z nasi organizace, spis tech z venkova. A nenarazim na kapry, toho nepovazuji za rybu, kterou je potreba nejak chranit. Dost casto se ale setkavam s tim ze dotycny veme treba pstruhu co muze. Co pak muze delat rybarska straz? Vubec nic. Vse je legalni a neni problem si vsit treba tech 60 pstruhu za sezonu.

[1700] Hrazdil Jiří 26. července 2017 7:08

#1697 Radek: rybáři, kteří jsou členy MRS delší dobu si pamatují, že nějakou dobu platilo omezení na 40 ks kapra na rok. Po vyhodnocení se zjistilo, že to k ničemu nebylo, jen rybáři přestali po 38. ponechaném kaprovi ryby zapisovat. Tudy cesta nevede. Rybaření není jen o kaprech a trofejních rybách. Kdo má pocit, že musí pokaždé ulovit kapra a trofejního ještě k tomu, měl by vrátit členský průkaz a věnovat se zaručenému lovu trofejních kaprů na soukromých vodách. Svaz nikdy nedokáže zajistit trofejního kapra do každé rodiny.

[1699] Hrazdil Jiří 26. července 2017 7:04

#1696 Martin: Kolik takových rybářů, o kterých ve svém příspěvku píšete, znáte? Náš spolek má bezmála 3000 členů a ze sumarizace úlovků vyplývá, že do popisované kategorie patří jednotlivci. Navíc rybářů, kteří si za rok ponechají víc než 30 kusů ryb jako je kapr, štika, candát, sumec, je zanedbatelné procento. Naprostá většina členů, určitě hodně přes 90 %se k 30 ks ani náhodou nepřiblíží. Z tohoto úhlu pohledu se zdá, že omezení, která tu je navrhováno, je k ničemu. Není v silách svazu zajistit, aby každý člen, pokaždé když dojde k vodě, chytil kapra. O to se musí víc starat ten konkrétní člen. Chodím kolem vody hodně často, hodně často i lovím ryby a připadá mi, že mnoho rybářů na našem revíru dělá opravdu maximum pro to, aby kapra nechytilo. Rybaření není jen o kaprech, ale i o těch podoustvích, jelcích, ploticích.

[1698] Radek 25. července 2017 20:27

Pro Kel

Ano, proškrtnout kontrolu. RS by si takhle mohla vyrazítkovat kontroly aniž by je fyzicky prováděla.

[1697] Radek 25. července 2017 20:23

Ahoj, pravdu máš, jsem u vody dost často a vidím to skoro všude. Sotva se vysadí kapr, pstruh nebo lín… začne týdení masakr a ve vodě zbyde hovno. Jsou to nenažranci a jediný co na to většinou utrousí je : Vždyť mám rybařák a vím kolik si můžu denně odnýst dom.. Ale už neřeknou že s rybama buď kšeftujou nebo to koncem roku vytahaj z mražáku a vyhodí protože to nezkonzumují. Já osobně bych za překročení limitu plácnu třeba 30ti kaprů ročně nechal doplácet za každej kus. Jasný, všechno neuhlídáš, ale pak si jde člověk sednout k vodě a jediný co se mu pověsí na háček je podoustev nebo plotička… Doufám že se takovejm plenitelům a nenažrancům votočí kost v krku a zasekne trojhák mezi lopatky. Fakt je to neskutečný a mělo by se s tím něco dělat.

« Novější 1 2 3 4 15 29 42 56 Starší »