Pokec

Přidat příspěvek
[1338] vykutalek 1. ledna 2015 10:58

Pěkný nový rok pane předsedo,za prvé to lezení po stromech bylo psáno obrazně a s nadsázkou tudíž doufám,že jsem se vás nedokl,protože lidí jako jste vy si važím protože bez vás by místní organizace nefungovali tak jak fungují a čas který tomu věnujete je jistě nemalý,ale přes to s vámi úplně nesouhlasím …neznám zákony moje chyba,ale dívám se na to z praxe,zapisování váhy ryb je v pořádku,ale proč to nenechat na rybáři kdy to udělá na 90 procent ponechaných ryb tabulky jsou a neznám rybáře,který tam nepíše smyšlené váhy,takže podle mě není rozdílu to psát hned,nebo na konci sezony,vysvětlete mi rozdíl??Co se tyče změny zákona,aby byl funkční musí být doplňován a měněn jinak i za deset let může být zkostnatělý zvlášť když tam byla většina věc jen přenesena ze zákonů minulých viz doba lovu…atd atd atd jinak nikoho nechci omezovat místní ochrana určitých druhů ryb je naprosto v pohodě a správná ,ale nevím proč neomezit množství ryb za rok(teď myslím kaprů)nikoho bych tím neomezoval, jen aspoň trošku zamezil tomu,aby se ryby prodávaly po hospodách za pár piv…myslím že příkladně 30 násaďáků za rok stačí na spotřebu i důchodcům…nic proti všem jen těm nenažraným;-)to jen v nadsázce…za­pisování nastražných plevelných ryb mi přijde jako nesmysl zapisu si 10 rybek pěti druhu a za deset docházel popíšu stránku ulovkové listiny navíc jich zas 8 pustim, tudíž lžu do úřední listiny je to v pořádku…jinak přeju do novéhoroku hodně zdraví a hodně ryb na prutu;-)

[1337] Jiří Hrazdil 28. prosince 2014 11:20

#1336 vykutalek: Ten podle vás starý zákon má deset let, opravdu je zkostnatělý? Je opravdu úkolem zákona, aby reflektoval každou módní vlnu v rybářství? Nedomnívám se. Zákon upravující výkon rybářského práva vydaný za c k. mocnářství v 19. století platil s malými změnami desítky let. Dokonce jej převzalo i Československo po roce 1918. Tvrdíte, že zákon „otravuje rybáře“ a jedním dechem voláte po zpřísnění a dalších zákazech, které ale v důsledku budou „otravovat“ ještě více. Není to rozpor? Voláte po omezení množství ponechaných ryb, ale to není věcí zákona, to je věcí uživatele revíru a rybářského orgánu státní správy, aby na revíru nastavil taková pravidla, která budou chránit ryby víc než zákon. myslím, že zrovna náš revír je příkladem toho, že lze i bez zákona chránit některé druhy ryb. Zapisování hmotností ponechaných ryb je v rybářských předpisech zakotveno roky, a protože nejsou na všechny druhy ryb tabulky, je logické, že se hmotnost zapisuje nejpozději do dalšího lovu. Těch deset sekund snad žádného rybáře neomezí. Rybářská stráž rybáře, v případě že nemá dopsané hmotnosti ponechaných ryb, nebuzeruje. Pouze jej upozorňuje na porušení zákona, respektive vyhlášky a sděluje mu, že za tento přestupek mu může být zadržena povolenka a přestupek může být předán k vyřešení příslušnému úřadu státní správy. Zapisování nástražních rybek se vám zdá jako nesmysl. No, pokusím se vám vysvětlit, že to tak není. Za prvé, zákon nezná pojem nástražní ryba. Každá ryba, kterou si rybář ponechá, může být považována za rybu ponechanou ke spotřebě, a zde je jasně daná povinnost zapsat každou ponechanou rybu tak, že lovící zapíše druh ryby, jejich počet a celkovou hmotnost. Za druhé, jako nástraha může být použita i ryba, která má stanovenou dobu hájení a míru, takovou rybu je povinnost zapsat – viz odstavec zaprvé. Za třetí, i v případě rybek malých, například ouklejí, plotic, perlínů, karasů a podobně je třeba se podívat na skutečnost, že jestliže je svaz povinen, opět na základě ustanovení zákona, dokládat ministerstvu počtu ulovených a ponechaných ryb, měl by tak činit důsledně a správně. Zkusme malý početní příklad: ve svazech je 300 000 rybářů (zaokrouhleno pro snadné počítání). Každý si za rok ponechá 10 kusů „nástražních rybek“ o hmotnosti 10 gramů/kus. To máme za rok 3 000 000 kusů ryb, které by se nedostaly do evidence ulovených a ponechaných ryb, a celkem 30 000 000 gramů, převedeno na rozumné jednotky, 30 tun ryb, které by se nedostaly do evidence. A co se týče toho skákání po stromech, jsem přesvědčen, že to se mnou není tak špatné, jak se to může zdát vám.

[1336] vykutalek 26. prosince 2014 10:36

Z různých úhlu pohledu se na to dívat dá,ale kdyby bylo po vašemtak skáčeme po stromech, pokud je zákon starý a skostnatělý musí se měnit což se spíš děje k horšímu…dřív si všichni ponechávali většinu ryb což se už neděje,takže o rybách to není,je to spíš o otravovaní rybářů,nechápu proč zákon víc nechrání ryby třeba omezením množství ponechaných ryb na rok,kdo se odchytá ať i koupí novou povolenou je to naprosto jednoduché…místo zapisování váhy ulovené ryby,kterou stejně každý opíše z tabulek,takže nechápu proč musím u pěti ryb,které si ponechán za rok tyto váhy zapisovat hned a ne az na konci roku…pak vás buzeruje porybný a hrozí odebráním povolenky;-)a takových ne smyslu tam je spousty třeba zapisování si nastražných rybek.....

[1335] Jiří Hrazdil 7. prosince 2014 18:16

#1334 Jirka: dlouhé desítky let lovili rybáři sumce, úhoře a jiné noční ryby jen v rámci povolené denní doby lovu. A šlo to. Moderní trendy nemohou být důvodem pro změnu zákona, protože za pár let bude moderní něco jiného a pak budeme zase měnit zákon? Pokud vás znepokojuje fakt, že používáním trhaček znečišťujete vodu v revírech a životní prostředí vůbec, měl byste uvažovat o tom, jak tomu zabránit. Je logické, že zavedení lovu nonstop tomu nezabrání, protože i tak budou zátěže ve vodě zůstávat, například když budete chtít zkontrolovat, zda ta nastražená ryba už konečně byla utrápena k smrti a je potřeba ji vyměnit za jinou. Jak vidíte, lze se na jednu a tutéž problematiku dívat z různých úhlů pohledu.

[1334] Jirka 7. prosince 2014 17:44

Lov nonstop má smysl hlavně pro lov v noci aktivních ryb, dravců jako candát a sumec. Hlavně sumcaři vědí proč chtějí povolit lov nonstop. Je nepochopitelné z jakého důvodu musí rybář na 4 hodiny mnohdy z 200 metrové dálky smotávat nástrahu která mnohdy nejde další den použít jelikož je už jednou propíchnutá a háčky v ní nedrží. nemluvím o tom když se používají trhačky a závaží které zůstává s každým smotáváním ve vodě. Za 3 týdny dovolené tedy zůstane ve vodě 42 závaží z každodenního balení a to pouze za 1 rybáře. Někteří dříve narození členové které technikám lovu sumců příliš nepropadli vysvětlují 4 hodinovou pomlku jako období klidu pro ryby. je otázkou zda dávat klid rybě v době když je v největší aktivitě…

[1333] záhada 5. prosince 2014 8:24

To mi uniklo, tak díky moc za informace.

Záhada

[1332] Hrazdil Jiří 4. prosince 2014 13:59

#1331 záhada: Pokud splníte všechny požadavky potřebné pro vydání povolenky, pak určitě. Ale vidím zde malý zádrhel v tom, že naše MO nevydává povolenky před vánoci. První výdej bude až 30. prosince 2014.

[1331] záhada 4. prosince 2014 13:03

Hoy, chtěla bych jednomu rybáři (říkejme mu X) darovat rybářsou povolenku k Vánocům, netušíte, jestli o ni může zažádat druhá osoba, pokud budu disponovat jeho starým rybářským lístkem a doklady bez souhlasu pana X ? Má to být překvápko – rozumíme.

Tak děkuji předem za odpověď

Záhada

[1330] bagr 5. listopadu 2014 13:23

Zdravím pardálové.

Chtěl bych jít o víkendu na dravce pod přehradu. je tam jeden jez. budu chytat na menší mrtvé rybky na těžko. nemáte někdo pár rad, jakékoli…ať už chytat nad jezem a nebo pod jezem, nebo změna nástrahy, nebo způsobu lovu.....cokoli bude přínos do života rybáře 🙂 Předem díky

[1329] Jiří Hrazdil 22. září 2014 20:12

#1327 Vojta: Co je to bivakování? Původně se takto označovalo přespávání horolezců při výstupu a sestupu ve stěně hory. Horolezci používali bivak, nouzový přístřešek. Dnes se pojmem bivakování označuje všechno. Ale ono žádné bivakování neexistuje. Nezná jej zákon. Pokud se budeme bavit o pobytu v přírodě a potřebě tam přespat, je určitě veliký rozdíl, zda si jako nouzový přístřešek na jednu noc roztáhnu mezi stromy plachtu, vyspím se pod ní, ráno ji sbalím a místo opustím aniž bych zanechal škody na přírodě a několikadenním pobytem na jednom místě s trvale postaveným stanem (nebo bivakem, chcete-li). Protože tady se jaksi ztrácí ta nouzovost na jednu noc. A přesně to řeší ta vyhláška, aby se kolem přehrady nevytvářely stanová městečka rybářů, kteří budou obsazovat břehy a bránit rekreantům, protože ty obce mají prospěch z turistického ruchu, nikoliv z rybářů. A k tomu zaplať pánbůh u nepovolení lovu nonstop. Chytám ryby hodně, mám za rok přes 100 docházek k vodě. A věřte nebo ne, nepotřebuji lovit nonstop. Nemyslím si, že by tento způsob výkonu rybářského práva byl přínosem pro rybáře či ryby. Ale je to jen můj názor.

[1328] hospodař 22. září 2014 8:29

Vojta- co má stanování či bivakování( což je totéž) společného s výkonem rybářského práva??

[1327] Vojta 21. září 2014 22:12

A když teda pominu to, že se jedná o Křetínskou přehradu kde je nová vyhláška atd.

Bivakování je podle Vás zakázáno? A nesmí se stejně jako stanování? Pokud to není samozřejmě na něčí soukromém pozemku atd..

[1326] Vojta 21. září 2014 22:05

Proč zaplať pánbůh?! Tomuhle opravdu nerozumím proč vy jako rybář říkáte zaplať pánbůh.. Možná tohle téma tady bylo častokrát (nechce se mě procházet ale celá historie diskuze)

A s tím bivakováním.S tou policií to bylo tak, že jsme volali na městskou policii Letovice kvůli informování se. Měl jsem za to, že to z hlediska zákona je tak, že stanování je zakázáno a bivakování není. Jde jen o tu podlážku – já vím, je to slovíčkaření. Ale stále platí. Protože přece zákon pojem bivakování nezná ne? Potom tedy by mě zajímalo kam spadá například ten deštník s bočnicema? Jakej je rozdíl mezi deštníkem s bočnicema a bivakem (stan bez podlážky)?

Pochopím tedy, že obec má danou vyhlášku. Nesmí se bivakovat. Co by jste jako normální rybář teda řekl tomu, že nám někdo (policajti a zaměstnanec úřadu Letovice) bude říkat, že nás přece nebudou pokutovat za nataženou plachtu ale za bivak jo? A nejsou schopni říct racionální rozdíl mezi těmi věci? Je to jen o tom, že v ČR jsou některé věci opravdu k nepochopení?

[1325] Jiří Hrazdil 21. září 2014 20:32

#1321 Jirka: Ano, za podmínek stanovených v Bližších podmínkách výkonu rybářského práva. Vždy se ale musí jednat o vaše úlovky. Dva rybáři společný vezírek používat nesmí.

[1324] Jiří Hrazdil 21. září 2014 20:30

#1323 Vojta: Pletete se skoro ve všem. Stanovy vám nepovolují žádný bivak. Obce mohou na svém katastrálním území rozhodovat v souladu s ostatními platnými zákony, mohou tedy zakázat stavět stany kolem Křetínky. Nerozumím tomu, proč jste volali na policii, když vyhlášku vydala obec. Policie není povinna vám vysvětlovat důvody přijetí obecní vyhlášky. Vy jako občan české republiky především, a v druhé řadě jako rybář, byste se měl seznámit s podmínkami, za kterých můžete svůj koníček vykonávat. Tedy včetně seznámení se s pravidly pro pobyt na Křetínské přehradě. Nonstop se neřeší a měnit se to na jižní Moravě nebude – nonstop nebude. Zaplať pánbůh.

[1323] Vojta 21. září 2014 17:10

Zdravíčko mám takový dotaz, spíš jestli mi poradíte nebo řeknete co si o tom myslíte. Omlouvám se, že je to tak dlouhý.

Jezdím chytat na Křetínku do Letovic. Jezdíme s kamarády na více dní a máme tedy klasickej rybářskej bivak s odjímatelnou podlážkou (čili jsme na rybách bez podlážky). Někdy v červnu tuším si obce kolem Křetínky (Letovice, Lazinov, Křetín, atd.) udělali novou vyhlášku která se vztahuje na okolí Křetínky. (Zde je ta vyhláška – je to hned na začátku http://www.lazinov.cz/…hrany_ZP.pdf)

Stalo se nám, že jsme byli s kamarády na rybách a měli postavenej bivak a před sebou krásné 3 dny. V tom přišel nějakej chlap a začal na nás vyřvávat, že je to tady teď zakázaný atd. Samozřejmě jsme se ho ptali kde to je napsaný a oponovali jsme mu, že bivak máme podle stanov povolenej a hotovo. Tahle vyhláška se nachází na tabulích kolem Křetínky (prej je jich 8, já viděl zatím jen 1), čili když slezu někde k vodě jinde než je tabule, nemám šanci to zjistit. No bivak jsme teda schovali, ale nedalo nám a to znovu jsme si ho postavili. Večer jsme volali na policajty co nám teda můžou a po dlouhých telefonátech s městskou policii Letovice a i městským úřadem nám nebyl nikdo schopnej vysvětlit proč to mít nemůžeme (vím že v té vyhlášce je to napsané jasně). Protože nám říkali všichni, že nás přece nebudou pokutovat například za to, že bychom si natáhli plachtu nad sebe jako příštřešek. A oni nám nebyli schopni vysvětlit v čem je rozdíl mezi bivakem a nataženou plachtou (můžu si z ní udělat áčko třeba že jo nebo si můžu vzít deštní s bočnicema a už je to téměř skoro bivak). Poté se odkazovali na povodí Moravy. Volal jsem tedy na povodí – chlap z povodí mi řekl, že s tím nemají nic společného a jestli někdo přijede ať je pošlem do pr.. (doslova).

Nevím jestli se nepletu, ale myslel jsem, že tam kde je voda tak je to povodí a ty vesnice do toho nemají co mluvit moc ne? Ještě navíc v Křetínce je málo vody, takže člověk prakticky sedí na místě kde normálně bývá voda. Naše stanovy nám bivak povolují, pokud někdo dá nějakou novou vyhlášku, měla by snad vejít v platnost až další rok ne?

Chci se zeptat jestli o tom někdo něco nevíte nebo jak by jste to řešili? My si zatím vesele stavíme bivak dál a jsme rozhodnutí, že kdyby na nás přišli policajti tak jim prostě nic nepodepíšeme protože si myslím, že nic neporušujeme. A já jako rybář nemám přece povinnost obcházet celou přehradu jestli na nějaké turistické tabuli není napsaná nějaká nová vyhláška.

Omlouvám se, že je to tak dlouhý a díky za odpovědi

PS: Takovej blbej dotaz asi, nevíte jestli už nějak řeší to chytání non-stop? Nebo jaká je pravděpodobnost, že by se to na Moravě mohlo změnit?

[1322] stm 21. září 2014 17:08

PRO JIRKU

Můžeš,jen musíš samce a samičky držet od sebe..

[1321] Jirka 20. září 2014 13:07

Dobrý den, můžu uchovávat v saku více kaprů?

[1320] Hrazdil Jiří 3. září 2014 21:36

#1319 Martin: Dobrý den, omlouvám se, ale na podzimní měsíce se mi nahromadilo mnoho práce a proto letos nebude podzimní Svitavský pohár. Nemám na jeho pořádání žádný volný termín.

[1319] Martin 3. září 2014 7:50

Dobrý den p.Hrazdil, chtěl jsem se zeptat, zda bude letos podzimní Svitavský pohár a jestli ano, tak v jakém termínu.Chtěl bych se ho opět zůčastnit jako týlové zajištění a proto by se mě hodilo si daný termín „zabukovat“… děkuji

[1318] Jiří 23. srpna 2014 9:33

pro Standa…NE

[1317] Jiří 23. srpna 2014 9:32

pro Ivo Kubíček…neuvě­řitelné!!!!!

[1316] Standa 18. srpna 2014 21:22

Zajímal by mne názor kolegů,sportovních rybářů,pustili,ne­pustili by obřího sumce který byl chycen na Mušově? Viz: http://bit.ly/1n2osJY Je to opravdu škodná na tak velkém jezeru?

[1315] Ivo Kubíček 13. srpna 2014 21:52

Nechci to nějak „rozpitvávat“. Stanovy jsem četl a že zákon ani vyhláška lov mládeže nijak neupravuje, jsem psal ve svém předchozím příspěvku. Chtěl jsem jen vysvětlit svůj dotaz a poděkovat za objasnění. Pokud to vyznělo nějak jinak, tak se omlouvám.

[1314] Hrazdil Jiří 13. srpna 2014 21:41

#1313 Ivo Kubíček: Pane, prosím, přečtěte si aspoň Stanovy, než se pustíte do debat na témata, ve kterých opravdu nemáte jasno. Víte proč v zákoně a vyhlášce není o „výuce dětí do 8 let věku“ ani zmínka? Protože to povolení výuky je porušením zákona, kterého se svaz nepochopitelně dopustil, když dovolil něco, co zákon zakazuje. Zákon jasně stanoví, že každý, kdo loví ryby v rybářském revíru, musí být držitelem rybářského lístku a povolenky k rybolovu na daný revír. Tečka.

[1313] Ivo Kubíček 13. srpna 2014 21:31

Děkuji mnohokrát pane Hrazdile. Myslím, že je mi to nyní jasné. Dle BP to ale jednoznačné není. Lov mládeže do 15 let, rozhodně není lov dětí, které jsou členy MRS (od 8 do 15 let). Pokud by v BP bylo napsáno místo „mládež do 15 let včetně“, „mládež od 8 do 15 let včetně“, svůj dotaz bych zde vůbec nepokládal a bylo by mi to jasné již po přečtení BP (2013–2015) . Moc Vám, Romanovi a hospodáři děkuji za objasnění. Už je mi to jasné. Ještě jednou děkuji.

[1312] Hrazdil Jiří 13. srpna 2014 21:13

#1311 Ivo Kubíček: Pokusím se vám vysvětlit, v čem je to kouzlo, které vy nechápete. V Bližších podmínkách výkonu rybářského práva je uvedeno mimo jiné toto: "Dospělý lovící, držitel povolenky a rybářského lístku, může v rámci svého oprávnění provádět individuální praktickou výuku rybolovu mládeže do 8 let.“ Vysvětleme si, co znamená to "v rámci svého oprávnění. Dospělý rybář je oprávněn lovit na plavanou a položenou na dva pruty. Tedy rozsah jeho oprávnění je přesně dva pruty. Na jeden můžete chytat vy, na druhý dítě do věku 8 let. Dále je dospělý rybář oprávněn lovit přívlačí a muškařením nebo na umělou mušku jedním prutem. V takovém případě, pokud byste prováděl praktickou výuku v přívlači a nebo lovu na mušku, může dítě lovit na jeden prut, na který máte oprávnění, a vy lovit nesmíte. Doufám, že to je srozumitelné. Nesměšujte pravidla pro děti, které jsou členy MRS (od 8 do 15 let), na ty se vztahuje ustanovení BP týkající se lovu mládeže do 15 let, tedy 1 prut, zákaz lovu na rybku a nebo její část, s možností vyučovat dítě do věku 8 let, tedy nečlena svazu, v rámci vašeho oprávnění.

[1311] Ivo Kubíček 13. srpna 2014 20:12

Děkuji za odpovědi. Stále ale nechápu, proč by osoba mladší 8 let mohla lovit na jeden prut, který je jedním ze dvou mích. Toto není nikde napsáno. V „Bližších podmínkách“ předchozích roků byla formulace „o manipulaci s jednou mojí udicí osobou mladší 8 let“, nyní to tam již není. A zákon ani vyhláška lov mládeže nijak nespecifikuje.

[1310] hospodar 13. srpna 2014 17:32

Kolega Roman popsal povolený lov dětí do 8 let naprosto správně. Jen mi není jasné jaké výhrady měla RS k lovu dcery na 1 prut.

[1309] Roman 13. srpna 2014 16:07

#1308 Ivo Kubíček: Zdravím, vím že vám jistě odpoví kompetentnější osoby, ale myslím, že si to vykládáte špatně osoba mladší 8 let může lovit pouze na jeden z vašich dvou prutů tudíž nikdy to nesmí překročit počet dvou prutů. Tohle jistě vysvětlí lépe jiní, já píši jen, že s tím nemám nejlepší zkušenosti tohle jsem zkoušel na jednom revíru MO Letovice sám jsem chytal na jeden prut a druhý dal dceři 6let na malý spláveček asi 1 metr od břehu si chytala malé plotičky. Přišla kontrola a pan porybný mě zjeb.l jak malého kluka, že mi sebere povolenku a postará se že si aspon půl roku nezachytám. Já jsem klidný a bezkonfiktní člověk v klidu se mu snažil vše vysvětlit, že podle řádů si myslím že nedělám nic špatně kdybych např. vláčel tak bych tohle pochopil to by bylo špatně, ale klasicky jsem chytal na dva pruty jen jeden jsem předal osobě mladší 8 let nakonec to zakončil tím, že tentokrát to nechá tak a doporučil mě at to radši pro dnes zabalím aby si to ještě nerozmyslel, já tedy radši to zabalil stejně už jsem na rybařinu neměl náladu. Nebylo vůbec příjemné když na vás tam ječí kluk asi 25 let když mě je přes 40. Od té doby když si chce dcera zachytat jedu na nějakou placenou vodu kde s tím není sebemenší problém. Vím, že jsem si zřejmě měl poznamenat pana porybného a případně si na něj stěžovat, ale takový já nejsem doufám, že si onen po tomhle lépe nastudoval řád a ostatní už budou moci v klidu chytat.