Pokec

Přidat příspěvek
[1298] Standa 8. června 2014 19:53

hmmm,máte pravdu,20 let je opravdu velká doba.Já jsem rád že můžu k řece přijít,nejkrásnější jsou svítání,kdy se řeka probouzí.Vím kde jsou ledňáčci,kolik kačena vyvedla mladých,a když si občas něco přinesu domů,je to spíš manželce na usmířenou za to že můžu mít červy v lednici,že má strpení pro mé vstávání ve 3 hodiny ráno.Kapra zásadně kupuji.Z vašeho příspěvku je mi smutno,rybařinu beru spíš jako sport,odpočinek,re­laxaci a ne aby se stal ze mne řezník.Tak proto hodně úspěchů vaší práci.

[1297] Hrazdil Jiří 8. června 2014 19:36

#1296 Standa: Jsem RS již poměrně dlouho a nikdo za těch cca 20 let nikdy nehodnotil a nepřiděloval nějaké bodíky. Takže pokud RS poctivě kontroluje, činí tak zřejmě protože jí to tak přikazuje její smysl pro povinnost, nikoliv nějaké bodíky. Divil byste se, jaké prasárny jsou schopni vymyslet členové svazu, jen aby si mohli odnést víc masa.

[1296] Standa 5. června 2014 18:21

Takže má poslední reakce.Máte pravdu-a v tom se shodnem,že by RS měla mít pravomoc kontrolovat příruční zavazadla.ALE ZE ZÁKONA JI NEMÁ.Příruční zavazadla nejsou zařízení k uchovávání ryb.Takovou pravomoc má pouze PČR a MP.Takový je názor právníka.každá kontrola RS je individuální,vě­řím,že tak podrobným kontrolám a osobním prohlídkám bude docházet jen v důvodném podezření přestupku,ne jen za každou cenu získat nějaký ten bodík do hodnocení RS.

[1295] Hrazdil Jiří 5. června 2014 15:25

#1294 Standa: Takže do prázdného batůžku vložíme „rybu“ zabalenou do igelitové tašky, na ni dáme tričko, nebo jen hadr na utření rukou a RS může nahlížet jak chce, že? Pokud má RS mít význam, potom musí mít pravomoc skutečně kontrolovat.

[1294] Standa 5. června 2014 13:18

budu vás citovat:Zákon 99/2004Sb. v platnéím znění, konkrétně §16, odst. 1 a 2 opravňují RS k provádění kontroly osob vykonávajících rybářské právo, jejich rybářského nářadí, jejich loděk, zařízení k uchovávání úlovků a úlovky samotné…takže příruční zavazadlo,batů­žek,batoh,taš­ka,igelitka je zařízení k uchovávání úlovků a tedy RS má právo k jejich kontrole..Pochopil bych,kdybych byl požádán k nahlédnutí…ale vyzvání k vyprázdnění batůžku..V žádném případě nezvažuji práci RS.Ba naopak.

[1293] Hrazdil Jiří 5. června 2014 7:39

#1292 Standa: Princip je, že RS je oprávněna zkontrolovat, zda u sebe nemá rybář neoprávněně ponechanou rybu. Napadá vás jiný způsob, jak to zkontrolovat v případě, že u sebe máte batoh? Proč nerudná RS? Zkuste pochopit, že pokud bude RS jen chodit kolem vody a v podstatě nic nekontrolovat, je zbytečná. A pokud vám vadí kontrola RS, pak máte vždy na vybranou.

[1292] Standa 4. června 2014 21:23

Bylo to jak jsem už napsal.Mám lístek teprve druhým rokem,což je vidět na známkách..byl jsem několikrát kontrolován,ale v tomto řípadě..co jsem měl dělat?když RS drží mé doklady v ruce,nemáte na vybranou,než prostě vysypat batůžek..Prostě jsem byl ve špatnou dobu na špatném místě,u nerudné RS.Jen by mne zajímalo,co by RS dělala kdybych rybařil třeba 50 m od své chaty,nebo měl opodál zaparkované auto.Taky by se domáhala RS kontroly chaty či vozidla?Prostě mi šlo jen o princip věci.Chápu práci RS,je třeba,a jistě je to nelehká a zodpovědná funkce.Ale jistě i má své hranice a meze.

[1291] Hrazdil Jiří 4. června 2014 20:58

#1290 Standa: Máte například u silniční kontroly na vybranou? Jak se chcete přesvědčit o tom, že rybář nemá v batohu schovanou rybu, než jej vyzvat, aby batoh ukázal? Opravdu vám chtěla RS zabavit rybářský lístek?

[1290] Standa 4. června 2014 18:34

díky za odpověď.Neměl jsem na vybranou.Buď vypráznit obsah batohu a nebo přijít o papíry.O nějaké dobrovolnosti není řeč.Ptal jsem se RS zda má na to právo,bylo mi řečeno že pokud neprovedu vypráznění batohu,bráním RS ve výkonu kontroly a bude mi zabaven rybářský lístek.Takže logicky jsem batoh vyprázdnil.

[1289] Hrazdil Jiří 4. června 2014 12:54

#1288 Standa: Zákon 99/2004Sb. v platnéím znění, konkrétně §16, odst. 1 a 2 opravňují RS k provádění kontroly osob vykonávajících rybářské právo, jejich rybářského nářadí, jejich loděk, zařízení k uchovávání úlovků a úlovky samotné. Z tohoto úhlu pohledu se jeví snaha zkontrolovat, zda nemáte v batohu ukrytý zatajený úlovek, jako rozumná a logice neodporující. Nejsem oprávněn rozhodnout, zda RS překročila svoje pravomoci, protože neznám verzi situace ze strany RS. Jestli jsem pochopil z vašeho příspěvku správně, RS na váš batoh nesahala, jen vás vyzvala, abyste jí ukázal, co v něm máte. Pokud jste měl pocit, že RS překročila svoje pravomoci, nebo zkrátila vaše práva, měl jste se ohradit hned na místě (nejedná se o hádání, jen o obranu vašich práv), popřípadě se můžete obrátit na orgán, který RS ustanovil do funkce se stížností.